Vanliga frågor
Fråga: Klipper ni bara gräsmattor?
Svar: Nej, vi gör det mesta inom trädgårdsskötsel och snöröjning
Fråga: Hur kan ni ha så låga priser?
Svar: Det är en kombination av flera olika faktorer, vi försöker effektivisera arbetsdagen genom att planera vår körning för att hinna med så mycket som det bara går, både bra för dig som kund men även klimatet. Vi erbjuder även RUT-avdrag för privatpersoner, det möjliggör att man kan dra av 50% av arbetskostnaden för dig som kund. Vi gör även detta för att det är kul och vill därför kunna erbjuda våra tjänster till så många som möjligt, vårt mål är att alltid kunna erbjuda dig som kund bra priser som de allra flesta har råd med.
Fråga: Har ni något miljötänk?
Svar: Självklart, vi försöker alltid vara så klimatsmarta som möjligt. De fall där man kan använda sig av batteridrivna maskiner så gör vi det och kan man använda miljövänligt bränsle så gör vi det. Vi försöker även planera vår körning för att köra kortaste vägarna till er som kund, allt för att spara på vår natur.
Fråga: Låter ni det klippta gräset ligga kvar på gräsmattan?
Svar: Ja, det är utmärkt gödsel för din gräsmatta. Vill du att vi samlar ihop gräset och slänger det? Då löser vi det mot ett tillägg.
Fråga: Erbjuder ni RUT-avdrag?
Svar: Ja, det gör vi för privatpersoner. Förutsatt att de inte nått upp till Skatteverkets avdragsnivå som idag är på 75 000 SEK. Se Skatteverkets hemsida för mer information.
Fråga: Utför ni arbete åt företagskunder?
Svar: Vi har främst specialiserat oss mot privatkunder men självklart hjälper vi gärna företagskunder också! Kontakta oss så kommer vi fram till något bra.
Fråga: Vart finns ni?
Svar: Vi finns i Kronobergs län, men utför även arbeten utanför länet.
Fråga: Utför ni endast arbete i Växjö?
Svar: Nej, vi utför arbeten i Växjö och dess närområde. Ibland är det dock inte ekonomiskt försvarbart att åka fem mil för att klippa en gräsmatta, det är inte bra för oss eller för miljön. Det är större chans att vi kan komma till just din ort om ni är ett par grannar som går ihop och beställer våra tjänster tillsammans.
Fråga: Ingår bortforsling av löv, grenar, klippt gräs m.m?
Svar: Nej, tyvärr inte. Dessa tjänster ingår inte i RUT-avdraget och vi kan därför inte erbjuda ett så konkurrenskraftigt pris om vi skulle inkludera denna tjänst. Det krävs också en annan planering och det krävs oftast släpvagn för bortforsling, något vi inte alltid har med oss.
Fråga: Använder ni kundens maskiner när ni klipper gräset?
Svar: Nej, vi har med oss våra egna maskiner. Vi anpassar alltid våra maskiner efter din tomt, ibland använder vi en vanlig hederlig gräsklippare för att det inte går att komma in med en åkgräsklippare. Du ska inte behöva tänka på att ställa fram din egna gräsklippare för att vi skall komma. Det samma gäller för olika verktyg. Vi har med oss det vi behöver för just din tomt.
Fråga: Utför ni arbete vid någon enstaka gång, till exempel om man är bortrest på semester?
Svar: Ja, självklart gör vi det.
Fråga: Klipper ni gräs i alla väder?
Svar: Nej, är det för torrt så växer inte gräset som det ska och då behövs det oftast inte klippas, då kan det räcka med trimning. Har det regnat kraftigt kan det vara svårt att komma fram med våra maskiner och det är stor risk att man kör sönder gräsmattan. Känner vi att det inte är optimala förhållanden för arbetet så kontaktar vi dig och kommer överens om en ny tid.
Fråga: Tar ni emot kontanter?
Svar: Nej, vi tar betalt genom banköverföring och swish. Det är krav från Skatteverket, betalning skall vara elektronisk för att man ska kunna få RUT-avdrag. Fakturering kommer via mail om inte annat avtalats.
Fråga: Varför ska man anlita en gräsklippningsfirma?
Svar: Robotgräsklippare är fantastiskt, men de har sina begränsningar. Det behövs ofta komplettera med manuellt arbete för att trädgården ska bli snygg och fin. Man kan även känna att orken inte riktigt finns där längre, då ställer vi mer än gärna upp och hjälper dig med att få en fin trädgård.
Fråga: Utför ni trädfällning?
Svar: Nej, tyvärr inte i dagsläget. Vi kan förmedla kontakt till trädfällningsfirma om så önskas.
Fråga: Utför ni stubbfräsning?
Svar: Nej, tyvärr inte i dagsläget. Vi har som ambition att komma igång med denna service snart. Fram tills dess kan vi förmedla kontakt till annan firma om så önskas.
Fråga: Hur kommer man i kontakt med er?
Svar: Enklast är att skriva ett mail till oss, epost finns under kontakta oss. Vi svarar så snart vi kan! Håll även koll på sociala medier, där kan vi svara när tid finns.
Fråga: Erbjuder ni fasta priser?
Svar: Ja, det gör vi. Fasta priser ingår alltid på gräsklippning, önskar du fast pris på annat arbete? Då löser vi det och erbjuder ett fast pris på det du önskar.
Fråga: Måste vi vara hemma när ni utför ert arbete?
Svar: Nej, om du inte önskar vara på plats så behövs det inte. Har vi en avtalad tid så kommer vi då och du väljer själv om du vill vara hemma. Eftersom att vi arbetar med maskiner och sådant kan gå sönder ibland, skulle detta ske så kontaktar vi dig och meddelar att vi blir sena.
Fråga: Kan man byta tid?
Svar: Det beror på, eftersom att vi eftersträvar att ha så effektiva rutter som möjligt så kan vi ibland ha en fast rutt som sparar på klimatet. Ställ gärna frågan så kan vi säkert komma fram till en bra lösning tillsammans. Det är dock inte omöjligt att vi kan boka in dig som kund en annan veckodag eller liknande.
Fråga: Kan man avbryta sitt abonnemang eller tjänst?
Svar: Javisst kan du det, vi tycker att det är trist men önskar du avsluta ditt abonnemang så är du välkommen att göra så. Abonnemanget kommer löpa månaden ut som du avslutat, det vill säga att om du avslutar den 15:e juli så betalar du och vi utför våra tjänster fram till den 31 juli. Skulle du vilja avbryta eller boka om en tjänst som du anlitat oss för, kontakta oss så löser vi det.
Fråga: Vad gör jag om jag inte är nöjd?
Svar: Då skall du omgående kontakta oss och meddela detta, vi vill ha nöjda kunder och vårt mål är att ni alltid ska vara nöjda med våra tjänster. Vi kommer göra allt för att du ska känna dig nöjd med vårt arbete.
Fråga: Vad ska man göra för att få en fin gräsmatta?
Svar: Läs vår guide här.
Fråga: Vad ska man göra för att klicka sin häck på bästa sätt?
Svar: Läs vår guide här.
Fråga: Hur beskär man ett träd på bästa sätt?
Svar: Läs vår guide här.
Fråga: Hur installerar man en robotgärsklippare?
Svar: Läs vår guide här.
Fråga: Varför ska man anlita KlipptGräs.se för trädgårdsskötsel?
Svar: Det finns många skäl till varför man ska anlita KlipptGräs.se för trädgårdsskötsel. Här är några av de mest uppenbara:
- Professionalism: KlipptGräs.se har en professionell och erfaren personal som kan hjälpa till med alla aspekter av trädgårdsskötsel, inklusive gräsklippning, beskärning, vattning och gödsling.
- Effektivitet: Genom att anlita KlipptGräs.se kan du spara tid och energi på trädgårdsskötsel, eftersom du slipper göra det själv. Du kan istället lägga mer tid på att njuta av din trädgård och göra saker du tycker om.
- Kvalitet: KlipptGräs.se använder högkvalitativa verktyg och metoder för att säkerställa att trädgården ser bra ut och växer starkt. Deras personal är också välutbildad och har den kunskap som krävs för att hålla trädgården i gott skick.
- Flexibilitet: KlipptGräs.se erbjuder olika tjänster och kan anpassa sig efter dina specifika behov och önskemål. Du kan välja hur ofta du vill att de ska komma och vad de ska göra, så att du får den trädgård du vill ha.
- Prisvärt: KlipptGräs.se har rimliga priser och erbjuder bra valuta för pengarna. De har också olika paket och abonnemangsalternativ att välja mellan, så att du kan hitta något som passar dina behov och budget.
Sammanfattningsvis är KlipptGräs.se en professionell, effektiv och kvalitativ trädgårdsskötselstjänst som kan hjälpa dig att få den trädgård du vill ha, utan att det tar för mycket tid och energi.
Hittar du inte din fråga? Kontakta oss så svarar vi så fort vi bara kan!